mandag, mai 11, 2009

i dag har jeg vært flink jente

Jeg tok meg selv i nakkeskinnet og brukte mesteparten av dagen på å luke. En grusom jobb når man tenker på det, men egentlig helt herlig når man har kommet i gang. Katten hjalp til som vanilg; når hun ikke fløy rundt fingerne mine, la hun seg elegant tilrette i trillebåra. Fikk seg noen overraskelser også etterhvert som jeg flytta båra rundt, og den ikke sto like stødig; katten velta båra når hun prøvde å hoppe oppi. Litt artig med underholdning mens man luker. Ble ferdig med det store bedet og etter middagen og et tur, fikk jeg begynt på bedene langs stien.Ellers fikkjeg besøk av en venninne som hadde en dress å gi bort, regner med at den passer guttungen til høsten. Sønnen hennes hadde bare fått brukt den en gang før han hadde vokst fra den. Hun hadde med masse garn til meg også, så hvis nakken er grei og været dårlig, så kanskje jeg kan begynne på et strikkeprosjekt. Dattern til veninna mi fikk med seg en pent brukt sykkel som jentungen min har vokst i fra. Er så greit med alt en kan gi videre, hater å kaste brukbare ting.
Været ble veldig fint utover dagen, så en tur i skogen fristet, samboern og guttungen på sykkel og jeg til fots. Jeg er nok ikke så tøff at jeg tør å sykle i skogen. Det går i full fart over stubber og steiner, ikke helt min stil. Litt trist at jeg glemte kameraet, kunne fått noen flotte bilder på turen som, etter samboerns sykkelkomputer, ble litt over 4 km.

Er stille og rolig her hjemme, jentungen dro avgårde på leirskole i dag tidlig, håper de har det været vi har her nede, for det er kjempeflott.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar