torsdag, mai 21, 2009

et glass rødvin

Dagen begynte med nydelig vær, så jeg fortsatte på lukingen jeg begynte med på tirsdag. Reddikene har fått større plass, det har kommet litt nye blomster i verandakassene og jeg har hatt maurkverkpulver rundt alle liljene.

Begynte også den grusomme jobben å luke i rhododendronbedet, der er det så mye brennesle som må graves opp, syns jeg gjør en god jobb hver gang. Men tydligvis ikke bra nok, det kommer opp igjen hvert år. Mangler et par kantsteiner i granitt rundt det bedet før jeg kan si meg helt fornøyd. Skulle gjerne kjøpt et par nye rhododendron og satt der også, Plantasjen har noen små på tilbud til 99kr, så det kan jo hende jeg unner meg et par stykker. Gårsdagen gikk med til kakebaking, og en tur til Oslo i bursdagsselskap. Herlig med en koselig kveld med gode venner og nydelig mat. Vi skulle egentlig sove over, men denne uken har jeg sovet så lite og vært så sliten at jeg tenkte det var greit å kjøre hjem i natt. Og det er jo deilig å våkne i egen seng, for så gå rett ut i hagen. Der henter jeg energi om dagen.

Via nettstedet www.hagegal.info, ble jeg tipset om et drivhus som skulle gis bort ikke langt fra der vi bor. Jeg hadde ordnet transport, men var for sent ute, de hadde allerede gitt det bort. Bedre lykke neste gang.

Styggværet som gikk rundt oss lenge, traff til slutt her også. Så da var det greit å ta et tak innendørs, deilig å få ryddet og kastet fra klesskapene. Så kom jeg på at jeg hadde kjøttdeig og medisterdeig i kjøleskapet, så da satte jeg i gang å steke kjøttkaker mens jeg koste meg med et glass vin. Godt var det at jeg gikk tur med naboen på formiddagen, så kan jeg sitte på rumpa med god samvittighet. Håper det blir fint vær i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar