søndag, april 26, 2009

Hvorfor skal alt løv i skogen havne i hagen min?

Den uendelige jobben med å fjerne alt løvet fra hagen ble påbegynt i dag. Helt utrolig hvilke mengder som ligger på plen og i forskjellige bed. Ellers fikk jeg rydda opp i en del bed, de er endelig snøfrie nesten alle sammen. Det ligger kun noen små hauger igjen her og der, og minner om de utrolige mengder som dekket hele tomta for kun kort tid siden.

Dammen e endelig snø og isfri den også, håper det kommer noen frosker snart. Har dratt unna litt løv og rask fra bedet rundt. Er helt utrolig deilig å se alt ligge klart under løvet.


Prosjekt hekk, som ble latterliggjort av noen for mange år siden, har blitt en stor suksess. Ønsket om et skille ut mot veien var stort etter at det gamle gjerdet måtte gi tapt etter mange års innsats. Men lommeboka var som vanlig skranten; så fikk jeg ideen om å hente planter fra en annen del av tomta og anlegge hekk(kaller det sneballtre, er usikker på navnet). De fleste plantene klarte seg bra, men siden dette ble gjort midtsommers, ble den tørreste delen stående uten planter. I dag fikk jeg satt ti nye planter der, håper de klarer seg.

Ellers ble det en liten loppistur i dag også. Fant noe småtteri, bla tre flotte trelysestaker. De er hvite og jeg betalte bare en femmer per stykk, kanskje de skal males svarte, har ikke helt bestemt meg enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar