lørdag, august 22, 2009

deilig dag i sola

Nye grisebesøk til tross, ikke noen stor skade skjedd i hagen, rakk å jage de av gårde tidsnok.

Samboeren kom hjem med bensindrevet kanttrimmmer torsdag kveld, og jeg skal si det har vært deilig å få litt orden i sakene. Alt ser velstelt og bra ut, og guttungen har klipt gress. Begynner å se ut som en skikkelig hage igjen.

Gårdsdagen var av de litt tunge, så den eneste form for haging jeg gjorde var nyting av hage. Men i dag har jeg fått unna en del. Men samboeren bak gresstrimmeren, sønnen bak gressklipperen og mor med rake har vi fått unna masse i dag. Plenen var så lang av den måtte rakes, har ikke oppsamler, sånn er det når det går for lang tid mellom klippingene. De store stokkene som har liggi i veien i hele sommer, har endelig blitt kanter til det nye beddet jeg planlegger ved siden av dukkehuset. Mangler kun duk og jord, planter tar jeg fra andre steder i hagen. Tror jeg skal vente til jeg har råd til et lastebillass med jord, har behov for en del og har enda et bed i tankene.

Deilig med en dag i sola, fikk skikkelig sommerfølelse i dag, og besøk hadde vi også.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar