torsdag, mai 14, 2009

hva kan det være?

Var en tur hos en venninne i går. Rhododendronbladene hennes var fulle av mørke flekker. Hva kan det være og hva kan hun gjøre for å bli det kvitt? Noen som vet?


Ellers fikk jeg lagd et nytt bed i går, sirkelbedet som jeg nå kaller det. Har bare flyttet litt på ting, ikke kjøpt noe nytt. Får sette ned mer etterhvert. Bedet ligger i en skråning, så her får blomstene klore seg fast.


I dag fikk vi en voldsom regnskur og mye vind på formiddagen, så da satt katten og jeg trygt og godt i sofaen innendørs. Det klarnet opp etterhvert, men var fortsatt litt kald vind. Så det var av og på med jakka hele tida. Jentungen kom hjem fra leirskole i dag, og var proppfull av historier om fisk, kanoturer, sminking av guttene og kyssing. Ja, de blir alt for fort store disse ungene våre.

Puslet litt rundt i hagen og tenkte jeg skulle flytte humlen. Hentet bare stikkspaden og tenkte det skulle være en lett jobb. Men der tok jeg jammen feil gitt. Makan til røtter har jeg ikke sett, de strakk seg veldig langt. Var ikke gjort i en håndvending det der nei. Men jeg fikk flyttet den til slutt, den skal få klatre på en rosebue, klematisen som skulle vært der har ikke klart vinteren. (så da kan jeg jo kjøpe noen nye?!) hehe

1 kommentar:

  1. Takk for komentaren i bloggen min :)
    Morsomt bedd du har laget, morsom å være litt kreativ :)

    SvarSlett